شنبه 8 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

⚡ دهکده ییلاقی اولسبلانگاه | مسیر دسترسی + عکس

⚡ دهکده ییلاقی اولسبلانگاه | مسیر دسترسی + عکس

⚡ دهکده ییلاقی اولسبلانگاه | مسیر دسترسی + عکس


نویسنده: زهرا آذرنیوش
31 تیر 1395

نزدیک ترین اقامتگاه ها و ویلا ها به ⚡ دهکده ییلاقی اولسبلانگاه | مسیر دسترسی + عکس جهت اجاره و رزرو



  • هرآنچه باید درباه اولسبلانگاه بدانید :

اولسبلانگاه از روستاهای ییلاقی خوش و آب و هوای گیلان است. این روستا با طبیعت زیبا و سرسبز خود، در فاصله ۵۰ کیلومتری رشت قرار دارد. فاصله روستای اولسبلانگاه تا ماسال نیز ۲۵ کیلومتر است. اولسبلانگاه چشم انداز طبیعی بسیار زیبایی دارد؛ وجود مراتع سرسبز، اقیانوس ابری، کلبه‌های چوبی و زیبای منطقه، جذابیت بسیاری به روستا بخشیده و سالانه گردشگران فراوانی را جذب این منطقه می‌کند. 

دهکده ییلاقی اولسبلانگاه

  • اولسبلانگاه کجاست؟

آدرس : گیلان، ۲۵ کیلومتری شمال غرب ماسال، روستای اولسبلانگاه

روستای ییلاقی اولسبلانگاه واقع در شمال ایران، از جاهای دیدنی ماسال محسوب می‌شود. این روستای زیبا در ۸۰ کیلومتری شهر رشت و ۳۰ کیلومتری ماسال قرار دارد. آب و هوای مطلوب، مناطقی بکر سرسبز و جنگل ابری اولسبلانگاه، از زیبایی‌های آن به‌شمار می‌روند. 

جاده رویایی اولسبلانگاه

آب و هوای روستا بسیار دلپذیر است و طبیعت سرسبز و زیبای آن، گردشگران بسیاری را جذب زیبایی‌های خود می‌کند. اولسبلانگاه  حدود ۱۴۸۹متر از سطح دریا بالاتر است. طبیعت کوهستانی این روستای ییلاقی، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به کوه‌ها و جنگل‌های اطراف دارد.
روستا هر روز هنگام صبح، در مهی غلیظ فرو می‌رود و هنگام بالا آمدن خورشید، هوای آن به تدریج پاک می‌شود. صدای حیواناتی چون بز و گوسفند به علاوه پرندگانی مانند مرغ‌ها و خروس‌ها در منطقه می‌پیچد و فضای روستا غرق در جنب و جوش می‌شود.

جاده اولسبلانگاه

  • وجه تسمیه اولسبلانگاه :

نام روستای اولسبلانگاه از واژه‌های «اولس» و «بلنگاه» تشکیل می‌شوند. اولس در زبان تالشی به معنی درختان ممرز و بلنگاه به مفهوم جای بلند به کار می‌رود. نام روستا نشان می‌دهد که در مکانی مرتفع با پوشش درختانی از ممرز قرار گرفته است. 

ییلاق اولسبلانگاه

  • مسیر دسترسی به روستای اولسبلانگاه :

اگر قصد دارید از تهران به روستای اولسبلانگاه بروید، فاصله تهران تا این روستای ییلاقی زیبا و سرسبز، حدود ۳۹۳ کیلومتر است و ۶ ساعت زمان برای رسیدن به روستا نیاز دارید. 

مسیر دسترسی از تهران به اولسبلانگاه

برای دسترسی به روستای ییلاقی اولسبلانگاه، از اتوبان تهران - قزوین - رشت حرکت کنید تا به فومن و سراوان برسید. بعد از آن در جاده فومن - آستارا را برانید؛ سپس جاده جنوبی خروجی ماسال را پیش بگیرید و حدود ۲۵ کیلومتر در جاده آن رانندگی کنید. اگر از سمت بندر انزلی برانید، به جاده آبکنار و از آنجا به اولسبلانگاه می‌رسید. 
اگر از رشت به اولسبلانگاه می‌روید، ابتدا به ماسال و از آنجا به روستای اولسبلانگاه بروید. از رشت تا اولسبلانگاه حدود ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه زمان لازم است. فاصله ماسال تا اولسبلانگاه نیز حدود یک ساعت است.

ییلاق اولسبلانگاه

  • امکانات روستای اولسبلانگاه :

روستای اولسبلانگاه از مقاصد معروف سفر طبیعت‌گردان است؛ اما بکر است و امکانات زیادی ندارد. گردشگرانی که به این روستا سفر می‌کنند، باید لوازم ضروری را همراه خود ببرند. 

شاندرمن زیبا

اگر اهل غذاهای محلی هستید، در روستا بگردید و خوراکی‌های محلی و ارگانیک آن را تجربه کنید. لبنیات، عسل و نان محلی به وفور در روستا یافت می‌شود. با خرید این محصولات لبنی که حاصل تلاش‌های مردم بومی روستا هستند، علاوه بر لذت چشیدن طعم آنها، به اقتصاد محلی روستا هم کمک می‌کنید.
اگر قصد دارید در روستا بمانید و شب را در کمپینگ بگذرانید، حتما لباس گرم و خوراکی‌های لازم و مناسب را همراه خود داشته باشید. اقامتگاه‌های بوم‌گردی و کلبه های چوبی برای اقامت شما در روستا و اطراف آن وجود دارد.

کمپینگ در اولسبلانگاه

  • آب و هوای اولسبلانگاه :

روستای اولسبلانگاه در ارتفاعات کوه‌های تالش قرار گرفته و ارتفاع آن از سطح دریا زیاد است. ارتفاع زیاد روستا، آب و هوای آن را در فصل تابستان خنک و مطبوع و در فصل زمستان، سرد و برف‌گیر می‌کند. هوای مناسب و مطلوب منطقه به علاوه طبیعت زیبای آن، روستا را به یکی از بهترین مناطق گردشگری در ۶ ماه اول سال تبدیل می‌کند. 

اقیانوس ابر اولسبلانگاه

  • بهترین زمان سفر به اولسبلانگاه :

طبیعت روستای اولسبلانگاه در فصل بهار، سرسبزی، جذابیت و زیبایی وصف ناشدنی دارد. بهترین زمان سفر به این ییلاق زیبا و سحرانگیز، فصل بهار و تابستان است. هوای این منطقه از اردیبهشت ماه، بسیار مطبوع می‌شود. طبیعت سرسبز، فضای مه‌گرفته و خنک روستا، فضای آن را برای گردشگران، رویایی و دل‌انگیز می‌کند. 
اولسبلانگاه در فصل زمستان سرد و برفی است. لغزندگی جاده در این فصل، بسیار خطرناک است و دمای هوا به زیر صفر می‌رسد. اولسبلانگاه در این فصل سرد، مناسب سفر نیست. 

زمستان اولسبلانگاه

  • تفریحات روستای اولسبلنگاه :

اولسبلانگاه روستایی ییلاقی و مناسب طبیعت‌گردی است. تفریحات مورد علاقه طبیعت‌گردان در این روستا وجود دارد و می‌توانند از آنها لذت ببرند. 

جاده اولسبلانگاه :

در مسیر سفر به اولسبلانگاه، از تماشای زیبایی‌های طبیعت و جاده پر پیچ و خم ماسال تا اولسبلانگاه لذت ببرید. درختان زیبای روستای اولسبلانگاه به علاوه دشت مه گرفته آن، آلاچیق‌های بین راهی و رستوران‌های جذاب، از جاذبه‌های تماشایی بین راهی هستند. نوشیدن یک فنجان چای داغ در میانه راه، از تجربیات خاطره‌انگیز توقف در روستای اولسبلانگاه است. 

روستای اولسبلانگاه

پیاده‌روی :

طبیعت اولسبلانگاه بسیار دلچسب و دلفریب است. قدم زدن و پیاده‌روی در فضای ابری اولسبلانگاه و تماشای تابلویی زیبا از طبیعت رویایی و دلفریب آن، از تفریحات منحصر به فرد این روستای دیدنی و جذاب به‌شمار می‌رود. استنشاق هوای مطبوع و تماشای طبیعت زیبا و مه‌گرفته آن، هر گردشگری را غرق در لذت و حیرت می‌کند.

پیاده روی در اولسبلانگاه

اسب‌سواری :

 مشاهده اسب‌های وحشی در طبیعت و اسب‌سواری در روستا از جذاب‌ترین تفریحاتی هستند که می توانید در آنجا تجربه کنید. روستاییان اسب‌های اهلی بسیاری دارند که برای استفاده گردشگران، آنها را اجاره می‌دهند. اگر تجربه اسب‌سواری دارید، اسب‌ها را کرایه کنید و از سواری آنها لذت ببرید. راهنمایانی برای اسب‌سواری در روستای اولسبلانگاه هستند تا افرادی را که تجربه اسب‌سواری ندارند، راهنمایی کنند. 

گونه های جانوری  در اولسبلانگاه

عکاسی در روستا :

عکاسی در طبیعت زیبای روستای اولسبلانگاه، از تفریحات جذاب روستا است. مشاهده مناظر زیبا و تماشایی روستا، طبیعت سرسبز و رویایی، فضای مه‌گرفته طبیعت، حیوانات اهلی متنوع، پوشش گیاهی دیدنی و هرآنچه که این زیبایی را بیشتر می‌کند، سوژه‌های مناسبی برای عکاسی محسوب می‌شوند. 

پوشش گیاهی زیبای اولسبلانگاه

سافاری در دل طبیعت :

نیسان‌سواری در ارتفاعات اولسبلانگاه از معروف‌ترین تفریحات این منطقه است. نیسان‌های محلی در اولسبلانگاه هستند که گردشگران و طبیعت‌گردان را به ارتفاعات آلاله در بالای روستا می‌برند تا دشت‌ها و طبیعت زیبا و سرسبز منطقه را از نزدیک ببینند. گردشگران در طول مسیر از تماشای زیبایی‌های منطقه لذت می‌برند. 

سافاری در طبیعت

شکم‌گردی در اولسبلانگاه :

غذاهای محلی و معروف گیلان در اولسبلانگاه به گردشگران عرضه می‌شوند. محصولات محلی روستا که شامل لبنیات، عسل و گوشت‌های تازه محلی گوسفندی می‌شوند، برای گردشگران بسیار  دلچسب و خوشمزه هستند. 

غذای محلی روستای اولسبلانگاه

صرف یک صبحانه مفصل با محصولات لبنی خوشمزه در طبیعت زیبای روستا، تجربه‌ای جذاب و به‌یادماندنی برایتان رقم می‌زند. برای ناهار هم از گوشت‌های گوسفندی روستا استفاده کنید. کته محلی را بار بگذارید و کنار آن گوشت تازه گوسفند را در پیاز، نمک، آبلیمو و فلفل بخوابانید. کباب روی زغال را راه بیندازید و از خوردن آن لذت ببرید.

کباب گوشت در طبیعت

صید ماهی و ماهی‌کباب نیز یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌توانید برای ناهار آماده کنید. ناهار طبیعی دست‌پخت خودتان در فضای زیبا و رویایی اولسبلانگاه، لحظاتی به یادماندنی را برایتان رقم می‌زند. 

ماهی کباب در طبیعت

  • سوغات اولسبلانگاه :

شغل مردم روستای اولسبلانگاه، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی، دامداری و کشاورزی است. اگر قصد خرید سوغات از اولسبلانگاه را دارید، محصولات محلی روستا بهترین گزینه انتخابی شما هستند. صنایع دستی چون حصیربافی، شال‌بافی، گلیم‌های سوزنی و چموش‌دوزی از دیگر سوغات‌های روستای اولسبلانگاه برای گردشگران به شمار می‌روند. 

زنبور داری در اولسبلانگاه

  • جاذبه‌های دیدنی اولسبلانگاه :

طبیعت سرسبز و باطراوت اولسبلانگاه، با آسمانی آکنده از ابر و مه، همانند تابلوی نقاشی زیبایی هستند که هرگردشگری از تماشای آن غرق لذت می‌شود. 

اقیانوس ابر :

اقیانوس ابرهای سفید و زیبای اولسبلانگاه در فصل بهار و تابستان، فضایی رویایی را برای گردشگران رقم می‌زند. این تصویر خیال‌انگیز در اردیبهشت ماه، به اوج زیبایی و جذابیت خود می‌رسد.

اقیانوس ابر روستای اولسبلانگاه

کلبه‌های روستا :

کلبه‌های چوبی روستاهای ماسال از جاذبه‌های دیدنی آن برای اقامت هستند. چرای گله‌های اسب و گاوها در طبیعت اطراف کلبه‌ها، زیبایی چشم انداز آن را چندین برابر می‌کنند. وقتی از تماشای طبیعت زیبای روستا سیراب شدید، به سوئه چاله بروید که از اقامتگاه های بوم گردی این روستا می توانید استفاده کنید. 

کلبه چوبی در ییلاق اولسبلانگاه

ییلاق ماسال :

ییلاق زیبا و خوش آب و هوای ماسال، پارک ساحلی آن، آبشارهای دیدنی رامینه، خون و ویوز از دیدنی‌های اطراف روستا هستند که از تماشای زیبایی آنها غرق حیرت می‌شوید. 

ییلاق ماسال

سوئه چاله :

سوئه چاله یکی دیگر از ییلاقات زیبای ماسال در نزدیکی اولسبلانگاه است. پس از گشت و گذار در اولسبلانگاه، وقتی از جاده ماسال عبور می‌کنید، گیلوان سر راه شماست. منطقه ییلاقی گیلوان نیز طبیعت رویایی و سرسبزی دارد. 

سوئه چاله

جاده پرپیچ و خم و کوهستانی این ییلاق بسیار تماشایی است. روستای مرتفع گیلوان چشم‌انتظار شماست تا زیبایی‌های بیشتری تقدیم شما کند. بنای میرزاکوچک خان جنگلی یکی از جاذبه‌های این روستا است. 
عبور از میان زیبایی‌های جاده و تماشای جنگل‌های اطراف آن برای گردشگران بسیار تماشایی و خاطره‌انگیز است. اگر قصد اجاره خانه، ویلا و کلبه در روستای سوئه چاله را دارید می توانید از سایت ایران بوم گردی اقدام به رزرو اقامتگاه خود کنید.

سوئه چاله

شاندرمن :

شاندرمن در نزدیکی اولسبلانگاه، از زیباترین جاهای دیدنی نزدیک اولسبلانگاه است. برخی این مکان را محل عبور کاروان‌ها به سمت تالش می‌دانند و معتقدند نام آن نیز از همین موقعیت گرفته شده است. این منطقه ۱۷ غار طبیعی و دیدنی دارد. وجود آبشارهای طبیعی زیاد برای تماشا و گشت و گذار روستا را جذاب‌تر می‌کند. یکی از این آبشارها، آبشار وزن است. 
جمعه‌بازار از جاذبه‌های معروف شاندرمن است. بازار سنتی روستا با سلیقه مردم آنجا راه‌اندازی شده است و فرهنگ و سنت‌های مردم آن منطقه را به وضوح نشان می‌دهد. 

زمستان شاندرمن زیبا

رودخانه خالکایی :

رودخانه خالکایی از جاهای دیدنی اطراف اولسبلانگاه است. این رودخانه زیبا با طول ۴۰ کیلومتر از قله شاه معلم سرچشمه گرفته و به تالاب انزلی می‌ریزد. ییلاق‌های شالما، خریدول و نسا از دیگر ییلاق‌های دیدنی منطقه در نزدیکی اولسبلانگاه هستند که زیبایی آنها هر گردشگری را جذب تماشای خود می‌کند. 

رودخانه خالکایی

ییلاق تلارگاه :

ییلاق تارگاه در فاصله ۲۰ کیلومتری ماسال، با اولسبلانگاه تنها نزدیک به یک کیلومتر فاصله دارد. آب و هوای کوهستانی و طبیعت زیبای این ییلاق، برای طبیعت‌گردان بسیار تماشایی و جذاب است. اگر به اولسبلانگاه می‌روید، گشت و گذار در زیبایی‌های ییلاق تارگاه را از یاد نبرید. 

ییلاق تلارگاه

ییلاق‌های زیبای اطراف :

ماسال چوسه با طبیعت زیبا و خانه‌های رنگارنگ آن، ییلاق اسپی دشت با اسب‌های زیبای در حال چریدن، ییلاق واشیار با آبشارهای پرطراوت و تماشایی آن، از دیگر جاهای زیبا و دیدنی اطراف اولسبلانگاه هستند که برای گردشگران جذابیت بی‌نظیری دارند.

اسپی دشت

  • اقامت در اولسبلانگاه :

طبیعت ییلاقی و زیبای اولسبلانگاه، هر گردشگر و طبیعت‌گردی را به گذراندن اوقات بیشتری در این روستا ترغیب می‌کند. اگر قصد دارید در روستای اولسبلانگاه اقامت کنید، کلبه های جنگلی و کوهستانی بهترین و مطمئن‌ترین مکان برای اقامت هستند. 

اقامت در ویلاهای اولسبلانگاه

اقامتگاه‌های بوم‌گردی :

اقامت در این اقامتگاه‌های سنتی زیبا، شما را با اهالی روستا و فرهنگ آنها بیشتر آشنا می‌کند. 

اقامتگاه بوم گردی اولسبلانگاه

وقتی در خانه‌های بوم‌گردی اولسبلانگاه اقامت کنید، صبح با صدای پرندگان و حیوانات اهلی بیدار می‌شوید. تماشای چشم‌انداز زیبای طلوع خورشید در آسمان صاف روستا، صرف صبحانه با لنیات محلی و عسل به علاوه نوشیدن چای در این فضای رویایی، خاطرات به یادماندنی و لذت‌بخشی را برای شما رقم می‌زند. 

اقامتگاه بوم گردی اولسبلانگاه

کلبه‌های چوبی :

 کلبه‌های چوبی زیبایی در گیلان و به طبع آن در روستا ساخته شده‌اند، از چوب راش و گردو هستند. استفاده از این کلبه‌های چوبی برای اقامت، گزینه دیگر پیش روی گردشگران است. آب مورد استفاده کلبه‌ها از آب چشمه‌های روستا تامین و در تانکرها ذخیره میشود. 
کلبه‌های چوبی روستا با کپسول‌های گاز و هیزم گرم می‌شوند؛ برق آنها را نیز با موتور برق تامین می‌کنند. بنابراین کلبه‌ها از ساعت ۱۲ شب به بعد، هیچ روشنایی ندارند؛ زیرا موتورهای برق در پایان شب خاموش می‌شوند. 
اگر قصد اقامت در کلبه‌های چوبی را دارید، وسایلی چون رختخواب، مواد غذایی، لباس گرم و وسایل روشنایی مانند چراغ قوه را همراه خود ببرید. 

کلبه های چوبی در اولسبلانگاه

ویلا و هتل :

اجاره سوئیت و ویلا در ماسال، گزینه دوم شما برای اقامت است.  که در صورت نیاز می‌توانید از آنها استفاده کنید.

اقامت در ویلاهای اولسبلانگاه

کمپینگ :

اگر قصد اقامت در روستای اولسبلانگاه از طریق کمپینگ را دارید، چادر خود را در یک جای امن به پا کنید و از تماشای آسمان روستا، آرامش شب و لذت زیبایی‌های آن بهره ببرید. 

کمپینگ در ییلاق اولسبلانگاه

  • مواردی که باید هنگام سفر به اولسبلانگاه رعایت کنید :

گردشگرانی که به روستای زیبای اولسبلانگاه سفر می‌کنند، قصد دارند سفری خوش و به‌یاد ماندنی را برای خود و همراهانشان ثبت کنند.  برای دست‌یابی به این هدف باید:
•    پیش از سفر اولسبلانگاه، از شرایط آب و هوای روستا مطلع شوید تا در مسیر راه مشکلی برایتان پیش نیاید. 
•    پیش از غروب آفتاب، به روستا روید؛ زیرا روستا امکانات روشنایی ندارد و ممکن است در طول راه، مسیرتان را گم کنید. 
•    برای ورود به روستای اولسبلانگاه باید ورودی پرداخت کنید.
•    مواد غذایی و امکانات اولیه را با خود ببرید که با مشکل مواجه نشوید؛ زیرا فاصله سوپرمارکت‌ها تا روستا زیاد است.

اقامت در ویلاهای اولسبلانگاه

 اگر قصد اقامت در کمپینگ را دارید، وسایل ضروری را همراه خود ببرید. چراغ قوه، فلاکس، زیرانداز، کرم و عینک آفتابی، چادر مسافرتی، تجهیزات   طبیعت‌گردی، چاقو، لباس مناسب و ... وسایلی هستند که نیاز دارید. 

•    همراه داشتن دوربین برای عکاسی از جنگل ابری و طبیعت زیبای روستا خالی از لطف نیست و سفر را برای شما خاطره‌انگیزتر می‌کند. 
•    هنگام گشت و گذار در طبیعت، از آن مراقبت کنید و در اطراف خود زباله نریزید. 
طبیعت زیبا و ییلاقی روستای اولسبلانگاه با اهالی مهمان‌نواز آن، گشت و گذار در آن را برای گردشگران لذت‌بخش می‌کند. تماشای طبیعت سرسبز و زیبای روستا به علاوه تفریح و گشت و گذار در آن در فصل بهار، خاطراتی به‌یادماندنی را در ذهن گردشگران ثبت می‌کند.
 

 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مجله ایران بوم گردی گیلان

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ